Geliştirici Günlüğü: Platform ve Tarz Belirlemek

Merhaba!
Liseden sınıf arkadaşım @LobbyLobster ile birlikte üniversiteye geçmemiz ile birlikte bir oyun geliştirmeye karar verdik bu yazı serisinde ise yaptıklarımız, kararlarımız ve bunların sebeplerinden ileri aşamalarda ise yaptığımız oyunda hangi mekanikleri nasıl yaptığımızdan vs bahsetmeyi planlıyoruz. Bu konuda ise platform ve yapacağımız oyun tarzının belirlenmesine kadar geçen süreçten bahsedeceğim.

Neden Mobil ?
Aslında hangi platforma oyun geliştirme sürecimiz aslında bir kaç saniye sürdü. Gerek bilgi birikimi gerek oyuncuya ulaşmak açısından bilgisayar ve konsol oyunları yapmanın zor olacağını düşündüğümüzden ve mobil oyun sektörünün de bağımsız oyun geliştiricilerinin ön planda olması bizi direkt olarak mobile çekti. Ama bir gün güzel bir bilgisayar oyunu yapmak en azından bir projede yer almak isterim. (google play 125 / app store 500 türk lirası uygulama yayınlamak için para istiyor)

Tarz Belirlemek
Tarz belirlemek şimdiye kadar yaşadığımız en zor 2 sorundan biri(diğeri oyuncu kontrolleri) işte bu dediğimiz tarza geçene kadar farklı farklı tipler ve oynayış mekanikleri denedik.(2 tanesi elle tutulur düzeyde) Temel olarak aradığımız şeyler ise:

  • Kendimizin oynarken zevk alacağı
  • Kendimizin bir şeyler ekleyebileceği
  • Başlangıç için bizi fazla yormayacak bir şey olması

İlk deneyimiz bir Roll-a-ball üzerine oldu. Kullanacağımız oyun motorunun da başlangıç olarak önerdiği bir tutorial üzerine çalışmaya başladık. Fikir olarak ise 3 Boyutlu Roll-a-ball ve Pac-Man karışımı bir oyun yapmak için kolları sıvadık. Pac-Man diyince aklımıza ilk gelen şey sınırsız bir bölüm havuzu oluşturmak oldu (güyya başlangıç için bizi yormayacak bir şey olacaktı, aslında bundan sonra o kararı verdik.). İnternet üzerinden labirent oluşturma algoritmalarına baktık ve hiçbir şey bulamadık tek bulabildiğimiz HTML kodu ile yazılmış bir labirent algoritması ve labirent çözüm algoritmalarıydı. Durum bu şekilde olunca canımız o siyah konsolu açıp bir algoritma yazmaya başladık.


234 satırdan oluşan bu koda 3 günümüzü verdik fakat bizi tatmin eden bir sonuç ile karşılaşmıştık. ta ki unityde çalıştırana kadar. Bir birim için yeni nesne oluşturmak oyunun mobilde aşırı derecece kasmasına yol açmıştı bizde optimizasyon bilgimizi geliştirene kadar bu projeyi erteleme kararı aldık.

Daha sonralarında ise tamamı ile kaçma mantığından oluşan basit bir oyunda karar kıldık aslında bu oyunun bu şekilde olması çok anlık gelişti ve devam etme sebebimiz ilk prototipi sabaha kadar oynamamız oldu daha grafiği olmayan bir küpü kontrol ettiğimiz şeyle başka küplerden kaçıyorduk =D bunun ile ilgli de bir kaç görsel paylaşıp bu oyunun adını mekaniklerini bir sonraki konumuza bırakıyorum.

4 Beğeni