TOGG - Türkiye'nin Otomobili

Fikri mülkiyet haklarına Türkiye’nin sahip olduğu, küresel ölçekte rekabet edecek bir otomobil markası yaratma hedefiyle Anadolu Grubu, BMC, Kök Grubu, Turkcell, Zorlu ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği güçlerini birleştirdi ve 25 Haziran 2018’de Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu Sanayi ve Ticaret A.Ş.'yi (TOGG) kurdu.

TOGG elektrikli ve bağlantılı yeni nesil otomobiller geliştiriyor ve bu otomobiller etrafında bir mobilite ekosistemi oluşturuyor. Bu ekosistem sayesinde geniş kitlelerin hayatını kolaylaştırıp, zararlı emisyonları sıfırlayarak temiz bir geleceğe katkıda bulunmayı hedefliyor.

2022 yılında doğuştan elektrikli, bağlantılı ve güncel otonom seviyesine sahip, orta büyüklükte (C segmenti) bir “sportif çok amaçlı otomobil (SUV)” modeli yollarda göreceğimizi belirtiyorlar.

Tanıtılan C-SUV Özellikleri

  • 30 dakikada %80 şarj
  • 2 çeker ve 4 çeker seçeneği
  • 0-100 hızlanması 4 çeker için 4 saniye, 2 çeker için 7 saniye civarı
  • 300km ve 500km menzil seçenekleri
  • 200hp ve 400hp iki farklı güç seçeneği

TOGG Sitesinde Belirtilen Genel Özellikler

  • Elektrikli motorun sessizliği, ivmelenme keyfi, enerji verimliliği ve sıfır emisyon, hepsi bir arada
  • İnternet otomobilde değil, otomobil sürekli internette
  • Sizi dinleyen, anlayan, sizinle bütünleşen, size uygun çözümler sunan, size göre dönüşen ve sizi de dönüştüren, sizin için öğrenen bir cihaz
  • Sürücü ve yolcular için ileri seviye servis desteği ve konfor sunacak güncel otonom seviyesi
  • Kendine has tasarım çizgileriyle estetiğin, fonksiyonelliğin ve teknolojinin birleştiği modern tasarım
  • Aktif ve pasif güvenlik donanımıyla yola çıkacağı 2022 yılında Euro NCAP’ten 5 yıldız almayı hedefleyen aynı zamanda üst düzey veri ve bağlantı güvenliği sağlayan modern bir otomobil
  • Gelecek kuşaklara sadece temiz bir çevre değil, geliştirilip büyütülecek yeni fikirler, ürün ve uygulamalar ortaya çıkaracak bir proje
  • İddialı tasarımı, ileri teknolojileri, kullanıcı dostu dijital deneyimiyle sadece Türkiye’de değil uluslararası pazarlarda da kendine yer bulacak iddialı bir cihaz

C-Sedan Konsept

C-SUV


C-SUV Özellikleri

  • 30 dakikada %80 şarj
  • 2 çeker ve 4 çeker seçeneği
  • 0-100 hızlanması 4 çeker için 4 saniye, 2 çeker için 7 saniye civarı
  • 300km ve 500km menzil seçenekleri
  • 200hp ve 400hp iki farklı güç seçeneği
1 Beğeni

Yukarıdaki özelliklere ek olarak:

  • Seviye 2+ otonom sürüş sistemi (Seviye 3 ve ötesine hazır altyapı)
  • Kameralı ayna sistemi
  • En uzun aks mesafesi (C-SUV)
  • En geniş iç hacim (C-SUV)
  • 8 yıl pil garantisi
  • Dünyada bir ilk olan ‘‘holografik asistan’’ sistemi de bulunuyor.

Dış tasarım:

Görseller


İç tasarım:

Görseller

2 Beğeni

TÜRKİYE’NİN OTOMOBİLİ GİRİŞİM GRUBU – ÜRÜN BÜLTENİ, 27.12.2019

TÜRKİYE’NİN OTOMOBİLİ İLKLERİ VE ENLERİYLE KARŞINIZDA!

Türkiye’nin 60 yıllık otomobil özlemini gidermek ve Türkiye otomotiv endüstrisinin
dönüşümüne öncülük ederek ülkemizin ilk küresel mobilite markası olmak amacıyla kurulan
Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG), pazara sunacağı otomobillerin teknik ve
donanım özellikleriyle de ilklere ve enlere imza atacak.

TOGG, 2022 yılında C-SUV modeli pazara çıktığında, Avrupa’nın klasik olmayan doğuştan
elektrikli ilk SUV üreticisi olacak. Türkiye’nin ilk doğuştan elektrikli, sıfır emisyonlu ve akıllı
otomobili olarak üretilecek C-SUV modeli, bu ilklerin yanı sıra sınıfının en uzun aks mesafesi,
en geniş iç hacmi, en iyi hızlanma performansı ve en düşük toplam sahip olma maliyeti gibi
özellikleriyle de rakiplerinin önünde yer alacak.

TÜRK TÜKETİCİLERİNİN FİKİRLERİ TASARIMA YOL GÖSTERDİ

TOGG mühendis ve tasarımcıları tarafından ortaya konan, fikri ve sınai mülkiyet hakları yüzde
100 Türkiye’ye ait doğuştan elektrikli modüler araç platformu üzerine geliştirilmekte olan
Türkiye’nin otomobili, tasarım sürecinde de bir ilke imza attı.

Tasarım süreci kapsamında Türkiye’den ve dünyadan toplamda 18 tasarım evi, TOGG’un
belirlediği 6 farklı kriter ile objektif bir değerlendirmeye alındı. Murat Günak’ın da yanında
yer aldığı TOGG Tasarım Ekibi yaptığı değerlendirmede en yüksek skoru alan 3 tasarım eviyle
sürece devam etme kararı verdi. Türkiye’nin otomobilinin tasarımını belirlemek için
ülkemizde geniş kitlelerle yapılan otomobil satın alma davranışları araştırmasındaki bulgular
doğrultusunda hazırlanan ipuçları bu 3 tasarım eviyle paylaşılarak 2 boyutlu tasarım
yarışması süreci başladı.

4 aşamalı olarak kurgulanan yarışma toplamda 6 ay sürdü.
Bu süre zarfında 100’ün üzerinde farklı tema değerlendirildi, tüketici araştırmalarında tespit
edilen beklentiler tasarım evlerine geribildirim olarak verildi. Süreç tamamlandığında her
tasarım evinden gelen bir dış ve bir iç tasarım çalışması Türkiye’de geniş kitlelerle test edildi.
Ortaya çıkan sonuç yine TOGG Tasarım Ekibi tarafından endüstrileşmeye uygunluğu
konusunda değerlendirildi. Bu aşamalardan sonra dünyanın en iyilerinden Pininfarina tasarım
evi iş ortağı olarak seçildi ve 3 boyutlu tasarım aşamasına geçildi.

SAHİP OLMAKTAN GURUR DUYULACAK BİR OTOMOBİL

Türk tüketicilerinin içgörüleri doğrultusunda TOGG Tasarım ekibi ve Pininfarina tasarım
evinin ortak çalışmaları sonucunda sadece Türkiye’de değil; dünyanın farklı coğrafyalarında
da beğeni ile kabul görecek özgün bir tasarım dili ortaya kondu.

Göz Kamaştıran, Özgün ve Modern Dış Tasarım

Tasarımın vücut bulup 3 boyutlu hale geldiği ön gösterim versiyonu SUV ve konsept Sedan
modellerinin dış tasarımında yer alan belirgin ve keskin hatlar otomobillerin sağlam ve güçlü
karakterini dışa vururken aynı zamanda önümüzdeki yıllarda genişleyecek ürün gamının
dizayn DNA’sını oluşturuyor.

SUV modelin keskin hatları, önden başlayıp yan ve arka tasarımında akıcı bir devamlılık
gösteren yalın ve net çizgiler ile hayat bularak Türkiye’nin otomobiline özgün ve modern bir
görünüm kazandırıyor. Izgara ve far grubu tasarımıyla tüm bakışları üzerine çeken etkileyici
ön yüzü şekillendiren göz alıcı krom detaylar yan ve arka tasarımda da devamlılık sağlayarak
otomobilin prestijli görünümünü tamamlıyor.

Bu Toprakların Kültürü Tasarıma İlham Verdi

Türkiye’nin otomobili, modern ve özgün tasarımında Anadolu topraklarının köklü
simgelerinden biri olan laleden esinlendi. Otomobilin yoldaki imzası olarak algılanacak ön
ızgarasına, bütünsel şıklığı tamamlayan jantlarına ve iç mekan detaylarına modern bir
incelikle işlenen lale figürleri ile birlikte Selçuklu dönemi esintileri coğrafyamızın kültür mirası
ile olan bağı vurguluyor.

Sade, Şık ve Teknolojik İç Mekan

Keskin hatları ve akıcı dış tasarım çizgileri ile kullanıcısını karşılayan otomobilin iç mekânında
ise özenle seçilmiş, kaliteli ve şık malzemelerle birlikte yüksek teknoloji yer alıyor.

Sürücü ile birlikte tüm yolcuları kucaklayan dijital bilgi-eğlence ekranı hem bilgilerin kolaylıkla
takibini hem de yolcuya özel içeriğin görünürlüğünü sağlıyor. Otomobilin sahip olduğu ileri
teknolojiyi sadelikle iç mekan tasarımına yansıtan ekran otomobilin akıllı bir yaşam alanına
dönüşümünü destekliyor.

Orta konsol otomobilinin iç mekanının en önemli stil ve fonksiyon özelliklerinden biri olarak
öne çıkıyor. Uçak kokpitini hatırlatan form üzerinde vites ve elektronik park freni
fonksiyonlarını barındıran konsol, ergonomisiyle dokunmatik kumanda ekranının kontrol
edilmesine de yardımcı oluyor. Dokunmatik ekranda kullanıcıyı merkeze alan ara yüzün
kullanıcı dostu tasarımı, sesli komut özelliğinin de desteğiyle alışagelmiş kontrol düğmeleri ve
kumanda elemanlarını olabildiğince azaltarak iç mekânın yalın ve sade tasarımını destekliyor.
Türkiye’nin otomobili, teknolojiyi yalınlıkla birleştiren bu tasarım yaklaşımı ile yüksek
teknolojinin karmaşık olmadan da sunulabilir olduğunu kanıtlıyor.

Geniş ve Ferah Yaşam Alanı

Yeni bir yaşam alanına dönüşen Türkiye’nin otomobili, C-SUV sınıfının en uzun aks
mesafesine sahip olmanın getirdiği avantaj ile 5 kişilik bir aileyi rahat ve konforlu bir şekilde
ağırlayacak. Kabin içindeki yüksek baş mesafesi ve sınıfının en uzun diz mesafesi sayesinde
bir üst sınıfın konforunu sağlayan geniş ve ferah iç mekân, uzun yolculuklarda benzersiz bir
rahatlık ve keyif sunacak.

TAMAMEN YENİ, DOĞUŞTAN ELEKTRİKLİ MODÜLER ARAÇ PLATFORMU

TOGG otomobil gamının tüm modellerine altyapı oluşturacak tamamen yeni ve doğuştan
elektrikli araç platformunu 3 ana başlık ile tanımlıyoruz:

1. Özgün

Otomotiv sektöründe daha önce ortaya çıkarılmış hiçbir platform ile ilişkisi olmayan,
tamamıyla TOGG mühendisleri tarafından geliştirilen ve tüm fikri ve sınai mülkiyet hakları
yüzde 100 TOGG’a ait olan, yüksek teknolojiye sahip doğuştan elektrikli ve bağlantılı
platform.

2. Modüler

Azami verimlilik, konfor, dayanıklılık ve güvenlik gerekliliklerini bir arada sağlayabilen;
farklı genişlik ve uzunluklara olanak veren modüler mimari.

3. Üstün

Sınıfının en uzun aks mesafesini sunarak otomobil içindeki yaşam alanının genişlik,
ferahlık ve konforunu en üst düzeye taşıyan altyapı.

ELEKTRİKLİ SÜRÜŞ DENEYİMİ

Türkiye’nin otomobili doğuştan elektrikli platformu ve güç aktarma organları sayesinde içten
yanmalı otomobillere göre daha düşük toplam sahip olma maliyeti, daha sessiz ve daha
keyifli bir sürüş sunuyor.

Türkiye’nin otomobili, yollara çıkacağı 2022 yılına kadar TOGG’un öncülüğünde yayılımını
sağlayacak geniş kapsamlı şarj altyapısı sayesinde evlerde, ofislerde ve yol üzerindeki
istasyonlarda şarj edilebilecek. Bağlantılı ve akıllı bir otomobil olmanın sunacağı teknolojik
imkanlar ile kullanıcılar otomobillerinin şarjını kolaylıkla planlayıp yönetebilecek.

500 Kilometreden Fazla Menzil

Kullanıcılar, yüksek enerjili Lityum-iyon pil teknolojisinin sunacağı 2 farklı menzil alternatifi
arasından ihtiyaçlarına yönelik bir seçim yapabilecek. Türkiye’nin otomobili, 300+ km. veya
500+ km. menzil sağlayan 2 farklı pil seçeneği sunacak ve kullanıcıların kendileri için en uygun
olanı tercih ederek otomobillerini konfigüre etmesine olanak tanıyacak.

30 Dakikadan Kısa Sürede Hızlı Şarj

Türkiye’nin otomobili hızlı şarj ile 30 dakikadan kısa sürede %80 pil doluluk seviyesine
ulaşabilecek. Böylece, seyahat edenler uzun yolculuklarda kısa bir kahve molası süresince
dinlenirken, otomobilleri de yolculuğun kalan bölümü için hazır hale gelmiş olacak.

8 Yıl Pil Garantisi

Türkiye’nin otomobili, ileri Lityum-iyon pil teknolojisi ve aktif termal yönetim sistemlerinin
sağlayacağı teknik avantajlar sayesinde 8 yıl boyunca pil garanti güvencesine sahip olacak.

Ekonomi ve Çevre Duyarlılığı

Elektrikli ve bağlantılı otomobillerin içten yanmalı motorlu otomobillere göre daha yalın
sistemlere sahip olması, internet üzerinden yazılım güncelleme imkânı ve kullanıcıları teknik
konularda önleyici bilgiler ile uyarma olanakları teknik servis/bakım ihtiyacını en aza
indirecek.

Bununla birlikte aynı mesafeyi kat etmek için daha düşük enerji gereksinimine bağlı olarak
kilometre başına maliyet içten yanmalı motorlu otomobillere göre çok daha düşük olacak.
Bu temel unsurların birleşimi ile Türkiye’nin otomobili, toplam sahip olma maliyetinde
önemli bir avantaja sahip olacak. Aynı zamanda sıfır zararlı gaz salınımı ile çevre duyarlılığı en
yüksek otomobillerin arasında yerini alacak.

Benzersiz Sürüş Dinamikleri

Elektrikli motor (e-motor) teknolojisi kullanıcılarına beklentilerinin ötesinde bir deneyim
sunarak sürüş standartlarını yeniden tanımlayacak. Türkiye’nin otomobilinin kullanıcıları
dilerlerse 200 beygir güç sunan tek e-motor ile arkadan çekişli (RWD) versiyonu, veya toplam
400 beygir güç sunan iki e-motorlu tüm tekerleklerden çekiş (AWD) sistemine sahip
versiyonu tercih edebilecek. Ön ve arka akslarda yer alan yüksek verimliliğe sahip iki farklı emotor ile tüm tekerleklerden çekiş (AWD) sistemi zorlu hava ve yol koşullarında daha iyi çekiş
ve daha yüksek performans sağlayacak.

Türkiye’nin otomobilinin ön aksında yer alan bağımsız MacPherson ve arka aksında kullanılan
tam bağımsız entegre süspansiyon sistemi ile sportif ve dinamik sürüş hissi, mükemmel yol
tutuş ve sürüş konforu arasında ideal denge kullanıcının kontrolünde olacak.
4.8 Saniyede 0-100 Km/Saat Hızlanma ile Rakipsiz Performans
Türkiye’nin otomobili, her iki çekiş sistemi ile de benzersiz bir ivmelenme deneyimi
yaşatacak. Otomobil 0 -100km/saat hızlanmasını 200 beygir güç sunan motor seçeneğinde
7.6 saniyede, 400 beygir güç sunan motor seçeneğinde ise sadece 4.8 saniyede
tamamlayarak rakipsiz ivmelenme performansını etkileyici bir sessizlik ve enerji tasarrufu
eşliğinde sunacak.

İLERİ SEVİYE GÜVENLİK

Türkiye’nin otomobili kullanıcıları dayanıklı ve sağlam altyapıyı destekleyen ileri güvenlik
sistemleri ile sürüş güvenliğinden ödün vermeyecek, yolculukların keyfini güvenle sürecek.
Pil grubunun otomobilin platformuna entegre yerleşimi sayesinde burulma direncinde %30
artış ve yüksek çarpışma dayanımı sağlayacak olan Türkiye’nin otomobili, standart olarak
sunacağı 7 adet hava yastığını içeren pasif, hava kanallı ön ve arka fren diskleri ile birlikte
kapsamlı aktif güvenlik sistemleri desteğiyle her türlü yol koşulunda güvenli bir sürüş
sağlayacak.

Tüm bu güvenlik ögeleri ve ileri sürücü destek sistemleri sayesinde yollara çıkacağı 2022
yılının EuroNCAP 5 Yıldız güvenlik normlarını sağlayacak.

İnternet Üzerinden Güncellenebilecek Sürücü Destek Sistemleri

Türkiye’nin otomobili şehir içi trafik pilotu özelliğini de içeren ileri sürücü destek sistemleri
sayesinde “Seviye 2+” otonom sürüş kabiliyetine sahip olacak ve kullanıcılarının trafikteki
yükünü hafifletecek.

Otomobil, TOGG mühendisleri tarafından tasarlanan sürekli geliştirilebilir mimari sayesinde
“Seviye 3 ve ötesi” otonom sürüş dönüşümüne uygun ve hazır altyapıya sahip olacak.
İnternet üzerinden yapılabilecek güncellemeler ile otomobil sürekli olarak en ileri teknoloji
ile geliştirilebilecek.

BİR OTOMOBİLDEN FAZLASI: YENİ AKILLI YAŞAM ALANI

Bir otomobilden daha fazlasını sunan akıllı teknolojiler ile otomobil ev ve iş yerlerinden sonra
üçüncü bir yaşam alanı olacak.

Türkiye’nin otomobili bağlantılı altyapısıyla sürekli internetin içinde yerini alacak, internete
bağlanabilmek için farklı bir cihaza ihtiyaç duymayacak. Otomobil, tüm akıllı şehir altyapısı,
elektrik şebekesi, cihazlar, evler ve binalar ile iletişim halinde olacak ve yaşamın birçok farklı
alanında kullanıcısının yerine düşünen bir asistana dönüşecek. İlerleyen yıllarda, özellikle 5G
teknolojisinin yaygınlaşmasıyla birlikte bağlantılı otomobil akıllı yaşamın merkezine
yerleşecek ve mobilite ekosistemi içinde doğacak yeni hizmetler kullanıcıların hayatına değer
katan ve kolaylaştıran farklı bir mobilite deneyimi yaşatacak.

YIKICI TEKNOLOJİ ile FARKLI BİR DENEYİM

Türkiye’nin otomobili, sadece elektrikli, bağlantılı ve akıllı olmasıyla değil, sahip olacağı
yenilikçi ve yıkıcı teknolojiler ile de kullanıcılarının otomobil deneyimini farklı bir boyuta
taşımayı hedefliyor.

Bu doğrultuda TOGG, dünyada ilk kez Türkiye’nin otomobilinde kullanılmaya başlanacak olan
“Holografik Asistan” teknolojisi için hazırlıklarını sürdürüyor. Bu yenilikçi asistan, sıradan bir
sanal gösterge panelinin çok ötesinde bir kullanıcı deneyimi yaşatmak amacı ile ileri göz takip
algoritmaları ve holografik üç boyutlu görüntüleme teknolojilerinden faydalanacak.

“Holografik Asistan” teknolojisi günümüzde otomobil içerisinde kullanılmakta olan 2 boyutlu
ekran teknolojilerinin yerine ilk kez üç boyutlu görüntüleme ve artırılmış gerçekliği getirerek
araç içi deneyimini bir sonraki boyuta taşıyacak.

Bu teknoloji sayesinde sürücü gözünü yoldan ayırmadan aracın gösterge ekranında verilen
bilgileri görmekle kalmayacak, aynı zamanda yol ve çevre hakkında ihtiyacı olabilecek diğer
tüm bilgilere ulaşabilecek. Arttırılmış gerçeklik ve 3 boyut ile zenginleştirilmiş görüntü
sayesinde yol tarifi ve diğer sürücü destek sistemlerini daha kolay bir şekilde kullanarak
güvenli, konforlu ve interaktif bir sürüş imkanı bulacak.

TOGG bu yıkıcı teknolojinin otomotiv sektöründeki ilk uygulayıcısı olarak kullanıcılarına bu
benzersiz sürüş deneyimini sunan ilk mobilite şirketi olmayı hedefliyor.

2 Beğeni


resim

1 Beğeni

çok güzel görülüyor umarım bu defa sorunsuz yollara çıkar

2 Beğeni

Gayet premium bir araç olmuş gibi. Umarım ülkemizde elektrikli şarj istayonlarının sayısı da artar ve tamamen elektrikli araçlara geçip şu hava kirliliğinden bir nebze olsun kurtuluruz.

1 Beğeni

Pininfarina eseri, Çin için hazırlanan Hybrid Kinetic K550 ve K750 modelleri

moto1 yazarı Chris Bruce yazısında , “Hybrid Kinetic Group şimdi de K550 ve K750 konseptlerini tanıtıyor. Her iki otomobil Pininfarina tarafından tasarlandı. Gümüş renkteki K550 beş koltuklu bir crossover konsepti. Daha büyük olan K750 (sedan ile aynı bronz renkte) ise daha yüksek ve daha uzun, bu sayede 7 yolcu taşıyabiliyor ve üç oturma sırasına sahip. Her iki otomobil de H600 ile benzer tasarım özelliklerine sahip ancak daha büyük ölçüdeler.” demiş.

2 Beğeni



2 Beğeni

Nedense sedanı hiç göstermiyorlar. Tüm ilgi SUV üzerine yoğunlaşmış :thinking:

o süpriz eşantiyon gibi bir şey şimdilik, o yüzden olabilir

c-suv üzerine yoğunlaşmışlar, ilk o çıkacak demişlerdi zaten

1 Beğeni

Gayet iyi görünüyor, özellikle şarj konusu çok önemli.

2 Beğeni

Daily Mail’in haberinin altında yabancıların yorumlarını gördüm. Bizim kendimizi acımasızca eleştirmemizin aksine genelde makul yorumlar olması dikkatimi çekti:

1 Beğeni

2017 yılında Yiğit Akü tarafından elektrikli araçlar için pil üretildiğine dair haberler çıkmış:

"Elektrikli araçların aküsünü üretmek için fabrika kuruyoruz"

Miser, şu anda akü deyince akla ne geliyorsa üretimini gerçekleştirdiklerini belirterek, solar enerji, endüstri ve otomotiv aküleri ürettiklerini anlattı. Farkındalık yaratan, üstün niteliklere sahip ürün yelpazeleri bulunduğunu dile getiren Miser, sektöre kazandırdıkları başarılı ürün gamı ile ses getirdiklerini bildirdi. Miser, akıllı, stop start teknolojisi ile üretilmiş ve endüstriyel alanlarda kullanılan aküleri ürettiklerini ifade ederek, elektrikli araçlara özel lityum iyon aküleri de üretime hazır olduklarını bildirdi.

Elektrikli araçlar için lityum iyon aküleri halihazırda üretebildiklerini dile getiren Miser, “Şu anda yeni fabrika yatırımına girdik. Bu yıl içerisinde 14 bin metrekare üzerinde lityum iyon akü fabrikasını Türkiye’ye kazandıracağız. Tamamen yerli ve kendi imkanlarımızla. Yaklaşık 10 milyon avroluk yatırım tutarı ile hayata geçecek.” dedi.

Sitelerinde de yer vermişler:

1 Beğeni

Videodan bazı notlar

  • Marka ya da otomobilin ismi TOGG olmayacak. Başka bir marka ve isim bulunacak.
  • 15 yıl içerisinde 5 farklı model çıkacak. C-SUV, S-Sedan, C-Hatchback, B-SUV, C-MPV
  • Menzil giriş modeli 300km, üst model 500km
  • CCS şarj soketi
  • RWD(Arkadan itiş) 200bg ve AWD(4x4) 400bg motor güçleri
  • Fabrikanın planlanması ve kurulumu için Brezilya’dan bir uzman ile anlaşılmış
  • 2022 yılında C-SUV modelinden 7200 adet üretilmesi planlanıyor
  • 2023 yılında C-SUV 20000 adet, S-Sedan modelinden 3500 adet üretilmesi planlanıyor
  • Planlanan üretim adetleri Tesla hariç diğer rakiplerle aynı ya da daha iyi
  • Pil başlangıçta yurt dışından gelecek, daha sonra piller yurt dışından alınıp bu pillerden oluşan yerli üretim batarya paketleri kullanılacak
  • Prizmatik lithium-ion piller kullanılacak
  • Otonom sürüş için ciddi hedef yok, 2. seviye otonom sürüş bulunuyor, Tesla AutoPilot ile aynı
  • %51 yerlilik oranı ile başlayıp, %60 üzerine çıkacakmış
  • Fiyat C-SUV 400bg olan model için 400000 TL civarı olabilir

“Bu siyaset malzemesi yapılmamalı, ülkemizin endüstri 4.0 yakalama hamlesi bu”

1 Beğeni

Brezilyalı uzman kimmiş merak ettim doğrusu ?
otomobil konusunda Brezilya ne durumda bilen var mı ?

1 Beğeni

Öğrenirsem yazarım onu da :+1:

Videodan bazı notlar

  • Şirket resmen 2018 Haziran ayında kuruldu
  • Kameralı ayna şart değil, opsiyon olarak normal ayna da kullanılabilir
  • Konu magazinleştiği için netleşene kadar açıklama yapılmadı
  • 2022 4. çeyrekte satışa hazır hale gelmesi hedefleniyor
  • Akıllı ev, akıllı şehir gibi teknolojilerle entegre olacak
  • Menzil WLPT(Yeni Ölçümleme Sistemi) ile ölçülüyor
  • Evde şarj yapılabilecek
  • Konsolda uçtan uca ekran standart olacak
  • 2020 ortasına kadar marka ve isim belirlenmesi hedefleniyor
  • Bu otomobil değil, yürüyen bir bilgisayar
  • Gemlikte 1.000.000 metrekare alanda fabrika kurulacak
1 Beğeni