Keenetic DSL Modem Kopma Sorunu & Turuncu Işık Sorunu

Sonunda geçtiğimiz ay sokağıma fiber geldi ve 30 yıldır bağlı bulunduğum saha dolabı değişti. Yıllardır beklediğim VDSL internet imkanına nihayet kavuştum ve hemen Keenetic Extra DSL satın alarak VDSL geçişimi tamamladım. 1 hafta kadar hiçbir sorun olmadan kullandıktan sonra kopma yaşamaya başladım.

Günün çeşitli saatlerinde kopmalar yaşıyordum. Bazen 19 saat, bazen 15 saat bağlı kalıp sonrasında internet aniden kopuyordu. Modem donup kalıyordu. Koptuktan sonra fişini çekip takmadan tekrar internete bağlanamıyordum.

Kesinti şöyle oluyordu; modemde DSL ışığı kırmızı yanıyor, fakat sağlayıcı tarafında bağlı gözüküyordum. Ben fişi çektiğimde sağlayıcıda da bağlantım koptu gözüküyordu. Modemde DSL ışığı kırmızı yandığı için internet bağlantısı kuramıyordum. Ayrıca modemin arayüzüne de erişemiyordum. Bütün bunlar olurken arayüzden ayarladığım düğme fonksiyonları da çalışmıyordu. Yani modem tamamen donuyordu. Fişini çekip takıyordum, 30 saniye sonra her şey normale dönüyordu. Yani modeme tekrar bağlanabilmek ve internete erişebilmek için modemin fişini çekip takmam gerekiyord. Aksi halde hiçbir şekilde düzelmiyordu.

Araştırdığımda benim gibi Keenetic DSL modem kullanıcıları (özellikle Türknet operatöründe) sık sık kopma yaşadıklarını belirtiyorlardı. Çoğu kullanıcı sadece şikayetini yazıyor, çözüm önerilerini çok az kişi paylaşıyordu. Gördüğüm her öneriyi ayrı ayrı denedim fakat hiçbiri tam bir çözüm sunmuyordu. Keenetic Destek ile yaptığım görüşmeler de çözüme ulaşmamda fayda etmedi. Keenetic Türkiye | Kullanıcı Platformu ve Keenetic Türkiye Kullanıcıları adında iki Telegram grubu keşfettim. Bunlarda “Keenetic Turuncu Işık Sorunu” ile ilgili bir anlatım vardı. İlk denememde geçici bir çözüm sunsa da sorunumu tamamen çözmemişti. Daha sonra Keenetic, herhalde şikayetlerin artmasıyla DSL modemlerindeki yazılım sürümünü 3.4.12’ye geri çekerek hatalı olan sürümü inceleyip düzelteceğini söyledi.

Bütün bu çözüm önerilerinin bazılarını bir araya getirerek yaptığım denemede ise sonunda çözüme ulaştım. Nasıl çözdüğümü anlatayım.

Keenetic DSL Kopma Sorunu Çözümü

Öncelikle modemin sürümünü 3.4.12’ye düşürdüm.

1- Soldaki menüden VDSL/ADSL Bağlantısı ayar sayfasına giriyoruz.

2- DSL Teknolojisi ayarını VDSL olarak seçiyoruz.

3- “Ek Hat Ayarlarını Göster” seçeneğine basıyoruz. Çıkan ayarlardan SRA olanın işaretini kaldırıyoruz. Açtığım destek talebine verdikleri cevaba göre TürkNet’te SRA desteği/yeteneği yokmuş. Kopmalar da biraz bu yüzden. Hız dalgalanmasında kopmamayı sağlayan SRA olmayınca bağlantı düşüyor.

4- VDSL SNR Margin ayarını 10dB yapıyoruz. Kopmayan tatlı noktayı bulana kadar tek tek denemek lazım. Yüksek değerlere çıktıkça hız bir miktar düşer ama kopmalar ya azalır ya da tamamen ortadan kalkar. Düşük değerlere inildikçe hız artar ama stabilite düşerek kopmalar başlar.

5- Hemen altında Internet sekmesinde ISS Kimlik Doğrulama ayar seti altında “Gelişmiş PPPoE Ayarlarını Göster” seçeneğine basıyoruz. Çıkan ayarlarda DNS1 1.0.0.1 - DNS2 1.1.1.1 - DNS3 8.8.8.8 yapıyoruz. Bu ayarların en altındaki DNS’i Yoksay seçeneğini işaretliyoruz.

6- Ping Check - Kullanılabilirliği Kontrol Et ayarını Otomatik olarak seçiyoruz.
7- Yaptığımız değişiklikleri kaydediyoruz. Hat yeniden bağlanmayı deniyor. Bağlantı gelince kullanımımıza devam ediyoruz.


Daha önce şurada da yazdım. Kopma yaşayan kullanıcıları da görebilirsiniz.

Keenetic Türkiye Kullanıcı Grubu adlı Telegram grubunda turuncu ışık sorunuyla ilgili şöyle bir anlatım bulunuyor.

Sürekli olarak turuncu ışık yaşayanlar genelde SNR değerleri 10 dB ve altında olup,  bağlantı gürültü değerleri çok fazla olanlardır.
SNR değerleri 6-7 dB ya da daha düşük ise bütün modemlerde olduğu gibi Keenetic modemlerde de bağlantı kopmuyor, sadece hız düşüyor. Bu da bazen turuncu ışık olmasına sebep oluyor. 
Bunu çözmek için öncelikle DNS ve ISS ayarlarınızı kontrol edilir.
SRA ayarı devre dışı bırakılır ya da tesisat/kablo bağlantıları kontrol edilip, SNR değerinin 15dB civarında olması sağlanır.
Turuncu ışık devamlı yanıyor ama internete rahatlıkla girebiliyorsanız, Keenetic sunucuları bakıma alınmış olabilir. Bu durumu görmezden gelebilirsiniz.
VDSL hattı, yani SNR değerleriniz iyi olduğu sürece buna benzer "sorun" yaşamazsınız.
1 Beğeni

Hem kendi hattımda hem de farklı 2 kişinin hattında aynı ayarları uyguladığımda kopmaların ortadan kalktığını ya da çok nadir olduğunu gördüm.

2 Beğeni