TT Prime Eksper Aşmayan 10 GB Tarifesi AKN Sorunu

https://bireysel.turktelekom.com.tr/mobil/web/tarife-ve-paketler/sayfalar/faturali/tarifeler/prime-eksper-asmayan-10gb-tarifesi.aspx

İlgili tarife halen AKN uygulamaya devam ediyor :frowning:

Defalarca BTK üzerinden, çağrı merkezinden, sosyal medya(twitter)'dan, mail vs. envai çeşit ve yöntemlerle düzgünce şikayetimizi dile getirmemize rağmen kaldırmamakta kararlı.

THH başvurusunda bulunan bazı arkadaşlara “yetki alanı dışında” tarzında cevaplar verilmiş.

Nereye nasıl başvurup hakkımı(zı) alacağımı(zı) bilmiyorum/bilmiyoruz.

Artık yıldım.

Cevap argümanları ise, tarife ismi ve detaylarında AKN geçmediği için, tarifenin “aşımsız” olması yönünde. Oysa ki aşımsız tarifelerde internet paketi (10gb) bitince hızı 1kbps’a düşürülür veya tamamen kesilir. Bizim paketimiz 256 kbps düşerek devam ediyor.
13 ay oldu her ay yavaşlıyoruz.
Tek tük bazı aylarda bazı kullanıcılarınkinin yavaşlamadığını duydum.

Yeni geliştirdiğim yöntem ile BTK platformundan tarifede AKN ibaresinin geçmediği ancak geçmesi gerektiğine yönelik şikayetimi ilettim. Saçma bir cevap verecekler ve itiraz edeceğim. İkinci itirazda BTK incelemesine girecek.
Lakin ne yazık ki gerçekten incelemiyorlar. İncelense çözülecek aslında.
Bunu sonuç elde edene kadar tekrarlamayı düşünüyorum.
Eskaza olur da AKN ibaresi koyarsalar bu sefer AKN’mi kaldırın diyeceğim.
AKN kalktıktan sonra da (inşallah kalkarsa) THH başvurusunda bulunup bu güne kadar okuduğum faturadan internet bedeli olarak kesilen kısımların iadesini isteyeceğim.

Alternatif önerisi olan? Nasıl hareket edilebilir?
Sevgi ve saygılarımla…

P.s. : bir takım diğer mağdurlar ve hikayelerini şu adresten okuyabilirsiniz. O adrese de buranın linkini veriyor olacağım yeni platform diyerek. -> https://forum.donanimhaber.com/prime-eksper-asmayan-10gb-tarifesi-256-kbps-akn-kalkmasi-icin-btk-thh-ye-sikayet-ediyoruz--135991158-38#141877081

2 Beğeni

İsminde AKN geçmiyor olması uygulamanın AKN olmadığı anlamına gelmiyor :slight_smile:

BTK, AKN tanımlamasını yapmıştı kendi sitesinde. Yapılan uyuglama o tanıma uyuyorsa AKN’dir. Operatörün verdiği isminin ne olduğunun ya da olmadığını önemi olmamalı.

Şurada AKN/AKK nedir anlatmıştık.

2 Beğeni

Aynı savunmayı ben de yapıyorum, lakin anlamak istemeyen müşteri temsilcileri;
“bu sizin fikriniz(!) ancak sizin tarifenizde AKN yok bu aşımsız bir tarife” diyerek aptala yatıyorlar… :smiley:

  • Prime Eksper 10GB tarifesi için cepten internet hakkı bittiğinde, hatta tanımlı başka internet hakkı yok ise, internet kullanımı hız düşümlü olarak kesintisiz 256 kbps hızla devam edecektir ve ek ücretlendirme yapılmayacaktır.

Burada bulunsun.

Tüketicinin hakkının çiğnenmesi nasıl yetki alanları dışında olabilir?

BTK düzenlemesiyle ‘‘AKN uygulaması’’ kaldırıldı. İsmi ne olursa, olsun uygulama aynıysa orada hak ihlali vardır.

1 Beğeni

Şu şikayetime de olumsuz dönsünler, bi şikayet daha oluşturayım BTK’ya, sonra THH’ye vereyim madem. Son çare diye bırakmıştım onu. Belki bana yetki alanımızda der de çözerler.
BTK kanunda nasıl bi yerde bilmiyorum, kararı alıyor ama kanun nezdinde geçmiyor sanki.
Yetki alanları ve yaptırım gücü ne seviyede çözemedim ben.

Şimdiye kadar THH’ye yazmadınız mı? BTK’nın şikayet sistemi çözüm aracı olarak çalışmıyor. Orada sadece BTK’nın gözetimi altında gerçekleşiyor ve kayıtlara geçiyor.

BTK telekomünikasyon sektörünün en üst kurumudur. BTK kurul kararları tüm internet servis sağlayıcılar için bağlayıcıdır. Burada gücünden ziyade denetim eksikliği var.

1 Beğeni

TT çok garip ben
https://bireysel.turktelekom.com.tr/mobil/web/tarife-ve-paketler/sayfalar/secfull2gbtarifesimevcut.aspx
Seç Full 2 GB tarife sini kullanıyorum ve tarife detaylarında

1 Ocak 2019 itibariyle her fatura döneminde 2 GB internet kullanım hakkı dolduktan sonra internet erişim hızınız 128 kbps’a düşürülmeyecek, yüksek hızda kullanımlara devam edilebilecektir.

ve aynı zamadna tarife detaylarında böyle bir şey var


yazıyor @Berque nin tarifesine de baktım

https://bireysel.turktelekom.com.tr/mobil/web/tarife-ve-paketler/sayfalar/faturali/tarifeler/prime-eksper-asmayan-10gb-tarifesi.aspx

image

Prime Eksper 10GB tarifesi için cepten internet hakkı bittiğinde, hatta tanımlı başka internet hakkı yok ise, internet kullanımı hız düşümlü olarak kesintisiz 256 kbps hızla devam edecektir ve ek ücretlendirme yapılmayacaktır.

iki tarife de akn öncesine ait fakat farklı uygulamalar var itiraz için diğer tarife örnek olarak kullanılabilir

2 Beğeni

@Anatolia hayır bizzat başvurmadım THH’ye çünkü BTKdan umutluydum, sonra komple kaybettim umudumu :) Güzel bi metin hazırlamak gerek THH için. Tavsiyesi olan varsa alırım.
Denetim eksiği kesinlikle var.
Aslında sanırım 5-6 ay önce geçilen yeni bir şikayet sistemi var. Öncesinde tamamen gözlemci konumundaydı BTK. Şimdi şikayete gelen cevaptan sonra itiraz edip tekrar yanıtlama seçeneği var. İkinci yanıtta bizzat BTK konuya dahil oluyor. Ama nafile… Sanırım öylesine çalıştırılan insanlar işlerini öylesine yaparak günü kurtarmaya çalışuyorlar yalnızca…

@FollowMe kesinlikle kullanacağım bunu teşekkürler :slight_smile:

O arkadaşlarınız da gelirlerse iyi olur. Hep birlikte hareket edilebilir.

BTK’ya yazdığınız şikayet metnini (özel bilgileri gizleyerek) paylaşırsanız onun üzerinden bir metin düşünürüz.

1 Beğeni

"Bu benim fikrim değil, BTK kararı. " diye kontra yapsaydın keşke :slight_smile:

Bunu hangi ilçelerin hakem heyetleri yapmış? Buraya listeleyebilir misin? Hepsini tek tek Kamu Denetçiliği Kurumuna veya Ticaret Bakanlığına şikayet etsinler.

2 Beğeni

Şu kurul kararında BTK’nın AKN’yi nasıl tanımladığı görülüyor:

… bir kullanıcının internet veri kullanım miktarının belirli bir orana ulaşması sonrasında kullanıcının internet erişim hızının indirme (download) yönünde yeni fatura dönemine girilene kadar ya da paketin geçerli olduğu sürenin sonuna kadar azami olarak belirli bir erişim hızına düşürülmesi şeklindeki Adil Kullanım Noktası (AKN) olarak adlandırılan uygulamaya…

Adını isterseler “kotalı paket + çok uygun ek paket” yapsınlar, isterseler adil takla paketi yapsınlar, isterseler dönmedolap yapsınlar, ismin bir önemi yok. BTK, AKN ismini kaldırmadı, uygulamasını kaldırdı. Yani hiçbir İSS hiçbir şekilde, yukarıda tanımı yapılan bu uygulamayı yapamaz, yapıyorsa hukuk dışıdır.

4 Beğeni

THH üzerinden şikayet oluşturuyorum. Değinmem gerektiğini düşündüğünüz noktalara dair tavsiyeniz var mı?
Hazır taslak bir metin var mı mobil AKN mağdurları için?
Teşekkürler

@Berque

27.12.2016 tarih ve 2016/DK-THD/518 No.'lu BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE İLETİŞİM KURULU Kararnamesinin;

  1. maddesinin a) ve b) fıkralarına istinaden; AKN içerikli tarifelerin isim, açıklama ve reklamlarında AKN ibaresi geçmesi zorunluluğu bulunmaktadır.

Ayrıca aynı kararnamenin 11. maddesinde AKN uygulamasının 31.12.2018 tarihi itibariyle sona ermesine dair kararlar kamuoyuna ve hizmet sağlayıcılara tebliğ edilmiştir.

BTK tarafından AKN uygulaması, kısaca,
“belirli bir indirme(download) kotasına eriştikten sonra, internet erişim hızının, yeni fatura dönemine girilene kadar düşürülerek limitlendirilmesi” olarak tanımlanmıştır.
Resmi Kaynak : https://www.btk.gov.tr/haberler/btk-adil-kullanim-kotasi-ni-2018-de-kaldiracak
Resmi Kaynak 2 : https://tuketici.btk.gov.tr/haberler/adil-kullanim-noktasi-akn
[İlgili görseller ektedir - No1 : 3lü belge]

BTK telekomünikasyon sektörünün en üst kurumudur. Bu sebeple kararları telekomünikasyon sektöründeki tüm firmalar için bağlayıcıdır.
[İlgili kararname ektedir - No2 : Kararname PDF’i]

Türk Telekom Mobil A.Ş. firmasından hizmet almakta olduğum **** *** ** ** numaralı cep telefonu hattım, “Prime Eksper 10gb Aşmayan” tarifesindedir.

!Önemli! :
İlgili tarife isminde “Aşmayan” kelimesi geçse dahi; tarife detaylarındaki bilgilerden sınırsız internetli ve AKN uygulanan bir tarife olduğu açıkça görülmektedir.
BTK kararına istinaden, tarifenin ismi ne olursa olsun, yapılan uygulamanın AKN olması; bu tarifeyi bağlayıcı bir karar olması için yeterlidir. İsimde sınırsız, limitsiz, kesintisiz vs. gibi bir limitlendirilme AKN tanımında yoktur. Kaldı ki tarife detaylarında “kesintisiz” ibaresi yer almakta, limitsiz/sınırsız olduğunun belirtmektedir.

Detay bilgi : https://bireysel.turktelekom.com.tr/mobil/web/tarife-ve-paketler/sayfalar/faturali/tarifeler/prime-eksper-asmayan-10gb-tarifesi.aspx

Metin : Prime Eksper Aşmayan 10GB tarifesi için cepten internet hakkı bittiğinde, hatta tanımlı başka internet hakkı yok ise, internet kullanımı hız düşümlü olarak KESİNTİSİZ 256 kbps hızla devam edecektir ve ek ücretlendirme yapılmayacaktır.

[İlgili görsel ektedir - No3 : tekli belge - tarife detayları görseli]

Aylık 10gb AKN’li internet kullanımı sonrası internet erişim hızı 256 kbps hızına düşürülerek ay sonuna kadar devam etmektedir. Yukarıdaki tanımlar ve kararda görülebileceği üzere, tarifede AKN ibaresi geçme zorunluluğuna rağmen firma ilgili bilgilendirmeyi sayfalarına eklemekten kaçınmakta, 01.01.2019 tarihinden itibaren bu hız kısıtını kaldırmakla yükümlü olmasına rağmen halen 10GB kullanım sonrası AKN uygulamaya devam etmektedir.

Yine BTK’nın aynı kararının 1/C maddesine istinaden; 10GB AKN limitinin %80 ve %100’üne gelindiğinde, ücretsiz bilgilendirme SMS’i gönderilmesi zorunluluğu vardır. Bu zorunluluk ilgili tarifede uygulanmakta olup, gelen SMS’lerin birer örneği ektedir.
Tarifenin AKN’li olduğunu kanıtlar nitelikte bir durum oluşturmaktadır.
[İlgili görseller ektedir - No4 : SMS ve kararname görseli, ikili belge]

Firmaya çeşitli iletişim kanalları aracılığıyla ( çağrı merkezi, sosyal medya, iletişim formları… ) yapmış olduğum tüm şikayetler olumsuz sonuçlanmış olup, ilgili firma, 1 yılı aşkın süredir bu karara uymamaktadır, hem BTK kararını hem kullanıcılarının mağduriyetlerini kaale almamaktadır.

Tüm bu bilgiler ışığında, çağımız standartlarında var ile yok arasında bile sayılamayacak olan “256 kbps” internet hızında hemen hemen hiç bir şey yapmak mümkün değildir. 10GB hızlı internete sıkışmış olmanın verdiği rahatsızlıkla, internetim yavaşlamasın diye temkinli ve tedarikli davranmaya çalışmaktan rahatsızlık duyuyorum. 1 Yılı aşkın süredir daha iyiye gider diye beklediğim hizmet durumunda hiç bir gelişme yaşanmamıştır.

Emsal uygulama olarak yine aynı firmanın Seç Full 2 GB tarifesinde; 2 GB sonrası 128 kbps’ye düşürülmekte olan hız 01.01.2019 itibariyle bu limit uygulanmaksızın limitsiz olarak devam ettirilmiştir.
8 GB’lik AKN hakkı ve 128kbps’lik hız farkı haricinde, uygulamalar tamamen aynı olup, her iki tarife de AKN kapsamına girmektedir.
( Hem Seç Full 2GB tarifesi hem Prime Eksper Aşmayan 10GB tarifeleri teknik olarak birebir aynıdır, yalnızca isimleri farklıdır, AKN uygulanmaktadır. )

SEÇ Full 2GB Tarife detayları : https://bireysel.turktelekom.com.tr/mobil/web/tarife-ve-paketler/sayfalar/secfull2gbtarifesimevcut.aspx

DETAYLAR sekmesinden erişilebileceği üzere;
Metin : 1 Ocak 2019 itibariyle her fatura döneminde 2 GB internet kullanım hakkı dolduktan sonra internet erişim hızınız 128 kbps’a düşürülmeyecek, yüksek hızda kullanımlara devam edilebilecektir.
[İlgili görsel ektedir - No5 : SEÇ 2GB Tarife detayları görseli]

01.01.2019 tarihinden itibaren, 27.02.2020 tarihinde çıkmış olan son faturama kadar, toplam kaybım; son faturamda görünen “Prime Eksper Asmayan 10GB Tarife Ücr.-Data - 37,19 TL/Ay” ücreti x 14 ay formülüyle hesaplandığında kabaca 520,66 TL çıkmaktadır.

Her faturada sabit gelmesi gerekirken ücretler her ay sıklıkla değişim göstermiş, ve son 7 faturadan daha eskisini online işlemler üzerinden görüntüleyemediğimden, net hesaplama yapamamaktayım.
Hesaplanan bu tutar üzerine ödenmiş %18 KDV ve KDV’li fiyata eklenen %7,5 ÖİV neticesinde 520,66 x 1,18 x 1,075 = 660,46 TL yapmaktadır.
Türk Telekom Mobil A.Ş. firmasının sunmuş olduğu Online İşlemler menüsünden ulaşılabilen son 7 faturam ektedir.
[İlgili görsel ektedir : No6 - Online işlemlerde görüntülenen son 7 fatura ]

İşbu başvuru ile, hizmetin yeniden görülmesi, BTK kararına uyulması ve Prime Eksper Aşmayan 10 GB tarifesinde AKN uygulamasının artık kaldırılarak AKN’siz sınırsız internete; tıpki yine aynı firmanın SEÇ FULL 2GB tarifesindeki gibi; geçiş yapılması suretiyle gelecekteki mağduriyet devamının önlenmesini;
Ayrıca,
Bugüne kadar 660,46 TL kaybımın tarafıma iadesini, BTK Kararının uygulanana kadar geçecek süreçteki kayıplarımın da bu hesaba dahil edilerek tarafıma iade edilmesi suretiyle geçmişteki mağduriyetimin giderilmesi taleplerimi;

Bilgilerinize arz ederim.

1 Beğeni

Up :frowning:

Yazı iyi görünüyor. Eksiği yok ama geliştirilebilir.

Taleplerinden biri olarak mağduriyet yaşadığın süre kadar sınırsız mobil internetin ücretsiz olarak verilmesini de isteyebilirsin.

BTK üzerinden yaptığım şikayet 2. itirazdan sonra TTNET yerine BTK incelemesine düşmüş. Onlar da sağolsun inceleyip(!) her zamanki kopyala yapıştır cevap ile kapatmışlar :slight_smile:

Kurum Tarafından Kapatma
Şikâyetiniz işletmeciye yönlendirilmiş olup, işletmeciniz tarafından verilen cevap;

buradan sonrası TTNETin her seferinde verdiği cevap. yani kurum yukarıdaki cümleleri eklemiş, telekom böyle cevap verdi kapatıyoruz demiş cevabı veya şikayeti okumamış bile…

"Sayın Yetkili,

Şirketimize ulaşan bildiriminize ilişkin gerekli incelemeler yapılmış ve inceleme sonucu aşağıda bilgilerinize sunulmuştur.

Hat Prime Eksper Aşmayan 10GB tarifesiyle kullanılmaktadır. İlgili tarifenin aylık tarife ücret 60 TL olup, ilk 12 fatura dönemi taahhüt verilmesi halinde ücret 50 TL, ikinci 12 fatura dönemi taahhüt verilmesi halinde ücret 53 TL olmaktadır.

Prime Eksper Aşmayan 10GB tarifesi için cepten internet hakkı bittiğinde internet kullanımı hız düşümlü olarak kesintisiz 256 kbps hızla devam edecektir ve ek ücretlendirme yapılmayacaktır.

Bilgi Teknolojileri Kurumu tarafından, Adil Kullanım Noktası içeren paket ve tarifelere ilişkin Düzenleme sadece Adil Kullanım Noktası içeren tarife ve paketlerde geçerli olacaktır. Paket ya da tarifenizdeki data kullanım hakkının belirlenmiş olan kota dahilinde sınırlandırıldığını, paket ya da tarifenizde belirlenen kotaya ulaşmanız halinde, mobil hattınızdan yapacağınız data kullanım hızınızın 256 kbps’ye düşürüleceğini belirtmektedir.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun AKN uygulaması konusundaki düzenlemeye istinaden isim değişikliğine gidilmiştir. Paket/tarifenizin sadece ismi değişmiş olup tarifenizin haklarında herhangi bir değişiklik bulunmamaktadır. Tüm kanallarımızda yeni ismiyle olması konusundaki çalışmalarımızda devam etmektedir.

Söz konusu uygulama sadece Adil Kullanım Kotası kapsamında hız düşümü uygulanan tarife ve paketlerde geçerlidir. Prime Eksper Aşmayan 10GB tarifesinde AKN uygulaması bulunmamaktadır.

Müşteri odaklılık ilkesince hareket eden Türk Telekom için, değerli müşterilerimizden gelen her türlü talep ve öneri büyük önem taşımaktadır.

Türk Telekom, ürün ve hizmetlerinde sürekli olarak yenilik yapmayı ilke edinmiştir. Görüşleriniz, ilgili birimlerimize iletilmiş olup; en kısa süre içinde değerlendirilecektir.

Daha detaylı bilgi ve tüm sorularınız için, anında görüşmek üzere 7 gün 24 saat 444 4 375’i tuşlayarak Müşteri Hizmetlerimize ulaşabilirsiniz.

Bildirime konu olan, talep için 09.03.2020 tarihinde müşteriye bilgi verilmiştir.

Bilginize sunarız." şeklindedir.

Tüketici şikâyetleri, Kurumumuz tarafından yapılacak düzenleme ve denetlemelerde dikkate alınmaktadır.

Diğer taraftan, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında yer alan parasal sınırlar içerisinde, tüketici hakem heyetleri ve/veya tüketici mahkemelerine başvuruda bulunabileceği değerlendirilmektedir.

Ayrıca, bürokrasi ve kırtasiyeciliğin azaltılması ile başvuruların ilave yazışmaya ihtiyaç olmaksızın doğrudan ilgili muhatabı tarafından ivedilikle işleme alınarak sonuçlandırılması kapsamında, sonraki tüketici şikâyeti başvurularının tüketici tarafından hizmet alınan işletmecinin internet sitesinde yer alan ve şikâyetler/işletmeci cevaplarının Kurumumuza iletildiği “Tüketici Şikâyetleri” bölümünden yapılması halinde, başvurular daha etkin ve hızlı sonuçlandırılacaktır.

Bilgilerinizi rica ederim.