Abonelik Taşırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

İçeriğin asıl adresi: Abonelik Taşırken Dikkat Edilmesi Gerekenler – İnternette Kalite Hareketi

Kullandığınız internet servis sağlayıcıdan (İSS) memnun değil misiniz? Başka bir İSS’ye abonelik taşımak mı istiyorsunuz? Durun! Mevcut İSS’deki ADSL, VDSL aboneliğinizi taşımadan önce yazımıza göz atın…

Maalesef hala çok sayıda internet kullanıcısı mecburen ADSL ve VDSL altyapı kullanıyor. Bu yazımızda bir an önce fiber altyapıya geçmesi gereken ama geçemeyenlerin önemli bir sorununa değinmekteyiz.

Abonelik Taşımadan Önce

Aboneliğinizi iptal ettirdiğinizde portunuz boşa çıkar ve başka bir aboneye tahsis edilebilir. Boşta başka port yoksa, port boşalana kadar abonelik yapamazsınız, yani internetsiz kalırsınız.​

İnternetsiz kalmak hiçbirimizin arzu edeceği bir durum değil. Ancak abonelik taşımak isteyen birçok kişideki genel kanı mevcut aboneliği iptal ettirip yeni abonelik açtırma şeklinde. Bu durum kullanıcıların elindekini de kaybedip internetsiz bir şekilde ortada kalarak mağduriyet yaşamalarına sebep olabiliyor.

Mağduriyetlere sebep olan sürece giriliyorsa önce mevcut İSS aranacak, fesih talebi yapılacak, çağrı merkezi personelinin ikna çabalarına ve laf kalabalığına maruz kalınacak, bayiye giderek veya faks çekerek dilekçe gönderilecek, bu dilekçenin işleme alınması beklenecek, tekrar ikna telefonlarına maruz kalınacak ve nihayetinde aboneliğin iptal edildiğine dair bilgilendirme gelecek. Daha sonra yeni İSS’ye başvurulacak, evraklar doldurulup imzalanacak, o evraklar işleme alınacak, Türk Telekom’a port tahsisi için iletilecek, eğer şanslıysanız port tahsis edilecek, bina ankastresinde hat belirleme ve etiketleme yapılacak, o hattın iç tesisata bağlantısı gerçekleştirilecek, modeme yeni İSS’nin verdiği kullanıcı adı ve şifre girilecek… Bu kadar uğraşın sonucunda internetsiz kalmanız da olası.

Bu süreci çok daha kolay bir şekilde atlatmanın bir yolu var: Abonelik taşıma (işletmeci değişikliği-churn). Bu tıpkı sabit ve mobil telefon hizmetinde olduğu gibi aboneliğinizin başka bir İSS’ye transfer edilmesidir. Mevcut aboneliğinize ait bilgileri abone olmak istediğiniz İSS’ye ilettiğinizde bütün süreç ile yeni İSS ilgileniyor olacak. Abonelik taşımanın birçok avantajı vardır. Gelin bu avantajlara göz atalım:

  • Mevcut İSS’deki aboneliğinizin iptali için uğraşmanıza gerek kalmaz.
  • Bağlı olduğunuz port yeni İSS’ye aktarılacağı için “boş port yok, abonelik yapamazsınız” gibi sorunlardan kurtulursunuz.
  • Kurulum işlemi gerekmeden mevcut kablonuz üzerinden hizmet almaya devam edersiniz. Elektrikçi çağırmanıza, kablo bağlantılarıyla uğraşmanıza gerek kalmaz.
  • Modeminize yeni İSS’nin göndereceği kullanıcı adı ve şifreyi girerek en az kesinti ile yeni internetinizin keyfini çıkarırsınız.

Neler gerekli?

  • Öncelikle 18 veya 88 ile başlayan 10 haneli ADSL/VDSL hizmet numaranıza ihtiyacınız var. Bu numara İSS’deki müşteri numaranızdan farklı olabilir. Hizmet numaranıza fatura üzerinden, online işlem merkezi veya çağrı merkezi kanallarından ulaşabilirsiniz.
  • Abonelik taşımada Abonenin İşletmeci Değiştirmesi İçin Talep Formu olmazsa olmaz bir evrak. Bu formda kişisel bilgilerinizi, 10 haneli ADSL/VDSL hizmet numaranızı, mevcut ve yeni İSS bilgilerini doldurup imzalamanız gerekiyor.​

Abonelik evrakları ve iki nüsha olarak doldurup imzaladığınız Abonenin İşletmeci Değiştirmesi İçin Talep Formu’nu başvurduğunuz İSS’ye teslim ettiğinizde mevcut İSS’deki aboneliğinizin iptal ve taşıma işlemlerini yeni İSS halletmiş oluyor. Yasal düzenlemeler uyarınca yeni İSS’nin sizi arayarak abonelik taşıma işlemleri ve yeni tarifeniz hakkında bilgilendirmesi, ardından sesli onayınızı alarak kaydetmesi gerekiyor. Bu süreçten sonra size sadece yeni İSS’nin yapacağı bilgilendirmeleri takip ederek kullanıcı adı ve şifrenizi beklemek kalıyor. Yeni kullanıcı adı ve şifreniz gelene kadar eski aboneliğinizi kullanmaya devam edebilirsiniz.

Abonelik Taşıdıktan Sonra

Eski İSS’de devam eden taahhüdünüz varsa abonelik taşıma sonunda taahhüdünüz bozulacak ve cayma bedeli fatura edilecektir. Bazı İSS’ler cayma bedelinin bir kısmını kendi göndereceği faturalara indirim olarak yansıtmak suretiyle karşılıyor. Detayları başvuracağınız İSS’ye sormayı unutmayın.​

1 Beğeni

Bunu YAPA altyapısı olan Türknette yapamazsınız. Onların 18 veya 88 ile başlayan 10 haneli ADSL/VDSL numarası yok.
Abone olacak olanlar buna dikkat etmenizi tavsiye ediyorum.

2 Beğeni

Türknet YAPA’da o numaralar 6 haneli galiba

komşum farklı bir durum yaşadı (taşıma düşünmemiş) ,bir şeylere kızıp interneti kapattırdı ama eşinin haberi olmadan yapmış ,adam diyor internet bana lazımdı

bunun üzerine tekrar başvurmak istediklerinde boş port yok denilmiş
başka imkan da olmadığı için dedik wifi internet sorun ,eğer sıkıntı olmayacağı görülürse onunla devam edersiniz

adamlar gelip çatıya bir kutu koydular ve yanlış bilmiyorsam 4 mbit interneti sorunsuz bağladılar
zaten bizim burada telekom 8 mbiti bile sağlıklı veremiyordu ,daha ucuz fiyata internet almış oldular

tabi bana 8 mbit bile çok yetersiz geldiği için ben mecburen superbox aldım ve aylardır hiç sorunsuz 20/5 mbit alıyorum (gerçi 1-2 defa sapıtma yaptı ama modemi kapa-aç yapınca düzeldi)

tamam internet sorunum kalmadı ama her ay 170 tl. internete para vermek içimi sızlatıyor ama ne yapalım başka çare yok ,tabi her ay telekomun kulağını çınlatmayı da ihmal etmiyorum :slight_smile:

1 Beğeni

Komşunuzun bağlattığı radyolink sistemi (WDSL) ile 8 Mbps ten yüksek hızlar verirler ama fiyat nedir bilmiyorum.

evet daha yüksek hızlar mevcut ama fiyatları biraz yüksekti ,ayrıca yağışlı havalarda falan bazen sıkıntı çıktığını duyduğum için ben kendim için istemedim

onlar hız konusuna falan fazla bakmadıkları için sorun görmüyorlar ,yani yeterli gelmiş onlara